Tuesday, October 27, 2009

oud en nieuw

Bij shoppen hoort natuurlijk ook gewoon grote bedragen uitgeven aan leuke dingen. Ook dit valt dus eigenlijk onder mijn verbod.
Nu was het zo dat mijn lief met kerst én oud en nieuw op vakantie zou zijn, wat een vriendin van mij op het idee bracht om zelf ook iets leuks te gaan doen en voor oud en nieuw af te reizen naar Kopenhagen waar vrienden van ons wonen. Wij blij, vrienden in Kopenhagen blij. Bovendien budgettair verantwoord, want we kunnen bij de vrienden logeren die zo blij zijn dat we komen dat de koelkast tot de nok toe vol zit. Kortom: alleen reiskosten.
Maar toen kwam lief met de meedee dat hij tóch thuis zou zijn voor o&n. Er zat niks anders op, ook hij zou op de 31ste in Kopenhagen staan, ik had me er al teveel op verheugd om het af te zeggen. En het trof want we vonden een enorme vliegtickets aanbieding online, maar eerst moest er nog even gehaast worden overlegd. Op het moment dat alles in kannen en kruiken was, ik 100x had gebeld met de vriendin, 100 smsjes had verstuurd naar Kopenhagen en uitgebreid had gemsnt met alle betrokkenen waren we klaar om de betaling te versturen. Op het moment dat ik op 'send' wilde drukken deed de website knipper de knipper en de hele aanbieding was weg. verbazing alom.
Ik snel bellen met vriendin, haar was het wel gelukt. Bij nazoeken bleek dat de aanbieding stopte op het moment dat we hadden besloten écht te boeken. Een groot 'dat meeeeen je niet' gevoel nam bezit van mij en totaal gefrustreerd heb ik de laptop aan mijn lief gegeven omdat ik even niet meer wist wat ik moest doen. Met z'n 3en (vriendin geloofde ook haar oren niet) zijn we een ware strooptocht begonnen en hebben we gelukkig nog 2 tickets gevonden die nog enigszins betaalbaar waren.
Het 'we gaan naar Kopenhagen en we boeken even 3 tickets' scenario zag er in mijn hoofd toch anders uit, minder geld en hoofdzakelijk minder stress. Maar het gaat erom dat het gelukt is.
Ik sta op de 31ste mét lief in Kopenhagen. Awesome!

No comments:

Post a Comment