Tuesday, October 27, 2009

tas

Afgelopen woensdag ging ik iets leuks doen met mijn lief en hij ging iets bedenken (spannend!). Hij kwam met het plan om naar de 9 straatjes te gaan. Leuk, maar ook heel gevaarlijk voor iemand met een shopverbod...
Stoer als ik ben aanvaardde ik toch het plan en gingen we lekker struinen door de Amsterdamse binnenstad. Nu zijn er in de 9 straatjes veel vintage winkels, met als bekendste denk ik Episode en Laura dolls. Super cool om lekker doorheen te graven en je te omringen met muffe naar verkleedkist stinkende spullen. Maar kopen? never. Er hing voor 'normale' meisjes zoals ik werkelijk niets draagbaars tussen, alle kledingstukken waren bedoeld voor vage kunst/dansacademie meisjes. Grote pluizige 80's truien, cocktailjurken, spijker bloezen en andersoortig 'ik maak een statement met mijn keding' spul. Wel werd ik geïnspireerd door te dure zelfmaak dingen zoals sjaals van oude capuchontruien en en rokjes van oude wollen truien, maar dat fiks ik dan zelf wel op mijn trouwe naaimasjien.
Na alle straatjes te hebben afgespeurd en niets te hebben gekocht (hahá!) liepen we om half 6 door het laatste kleine straatje en zag ik aan de overkant van de straat ineens 2 mooie tassen in een etalage. Nog gauw even een beetje verder windowshoppen dacht ik, kan best. Een donkerblauwe tas met grote knoop bleek bij benadering toch niet zo heel erg gaaf, maar het donkerpaarse/aubergine doorgestikte exemplaar met gevlochten hengsels ernaast daarentegen zeer zeker. Kwijlend zocht ik het prijskaartje, toen deze €29,95 bleek aan te geven dacht ik even dat er iets niet klopte. De winkel was gelukkig nog net open en bevatte een gezellig mannetje die in een mini winkeltje zonder pin zijn spullen aan de man bracht. Ook hier hingen (oh gruwel) de nep desiguals in de rekken, maar daar heb ik me gauw overheen gezet.
Ik ben helemaal blij met mijn Tods meets Chanel achtige tas die me al veel complimenten heeft opgeleverd. Yay, maar bijna too good to be true... Afgelopen zondag spotten we in de hennez (niks gekocht!) al een meisje met een zelfde tas in het blauw. Nu maar hopen dat ik niet een tas heb gekocht die over 2 maanden de halve wereld heeft. zucht.

No comments:

Post a Comment