Wednesday, August 24, 2011

cut offs

Ook op lowlands (en daarbuiten) voor dames helemaal hip is het mega kort geknipte spijkerbroekje, liefst zo kort dat de zakken er weer onderuit steken en liefst in een lelijk 80's model: hoog in de taille met hoge kontzakken. Met daaronder Vans gympen.
Toen ik een aantal jaren geleden in de VS was liepen alle meiden in hele korte jersey broekjes ongeacht het figuur, wij als Europeanen vonden dat echt belachelijk, maar blijkbaar zijn we gewoon traag van begrip, want ook hier loopt nu iedereen met ultra kort. En als het koud is trek je er gewoon een zwartje legging of maillot onder aan.
Ik weet nog niet wat ik vind van deze ontwikkeling op mode gebied. Leuk zulke korte broekjes, maar ik heb echt zat meiden gezien die er echt leuker uit hadden gezien in een iets langer modelletje en ook dames die zo los waren gegaan met de schaar dat we mooi uitzicht hadden op de butt cheecks... lekker.
Ik denk dat ik gewoon niet kan aanhaken omdat ik mezelf te oud vind voor ultra korte broekjes (ook met leggings) tenzij ik op vakantie ben in een warm land en bovendien doet het 80's model me aan m'n jeugd denken en daar krijg ik niet echt n hippe vibe van, maarja als je er niet bij geweest bent is het natuurlijk allemaal hardstikke retro. Ik liep in de 90's ook in hippie bloesjes, ben benieuwd wat we over 10 jaar terug zien als über hip retro...

No comments:

Post a Comment