Wednesday, July 27, 2011

work in progress

Het zelfmaak-virus is echt toegeslagen, iedere avond zit ik aan tafel te fröbelen. Ook heb ik voor het eerst het geduld om dingen die niet helemaal netjes zijn weer uit te halen en opnieuw te doen. Het is toch leuker als dingen er uiteindelijk niet ongelofelijk zelfgemaakt uit zien.
Momenteel ben ik druk bezig met mijn omkeerbare sjaaljurk. De basis zit in elkaar, maar is echt veel te lang. Ik lijk wel een Griekse godin in een zijden gewaad dat achter me aan sleept, niet helemaal de look waar ik voor ga. Daar moet ik dus nog even een oplossing voor bedenken, zonder al te veel van de stof af te moeten knippen, want dat vind ik zonde. Iets met vouwen of plooien...
Ook zit op de foto's de jurk aan mijn bh vastgespeld, handig om te kijken hoe het nu wordt, maar misschien moet ik toch nog een iets permanentere oplossing bedenken ;) Het lijkt me trouwens geweldig om zo'n paspop te hebben, als die eenmaal op de juiste maat afgesteld staat kan ik alles daar op spelden in plaats van mijzelf... Alleen een beetje een dure grap, dus die is voor de afdeling 'buitensporig' op mijn verlanglijstje.

Ondertussen ben ik ook begonnen met het breien van een donker grijze bolero. Lekker handig, want dat is gewoon een rechthoek waarvan je de eindjes aan elkaar maakt. Ik ben nog niet echt toe aan moeilijke projecten, die beschrijvingen zijn me iets te moeilijk en bovendien vind ik breien alleen leuk als ik er niet al te veel bij hoef na te denken. Ik probeer nu een patroontje in de bolero te breien, maar ik vrees dat ik het geval voor de 3e keer moet gaan uithalen. Ik ben meester in het bijverzinnen en misterieus laten verdwijnen van steken, niet zo erg als je iets rechttoe rechtaans maakt, maar bij een patroon toch een beetje vereemd als het geheel langzaam naar rechts schuift. Gelukkig heb ik het patroon nu eindelijk wel ongeveer onder de knie, dus hopelijk lukt het me om nu zonder al te veel drama een echt goede start te maken.

No comments:

Post a Comment