Friday, July 22, 2011

12stroken-rok en strandjurkje :)

Een tijdje terug kreeg ik ineens weer helemaal de handwerkkriebels. Ik heb nog een enorme berg lapjes liggen dus voorlopig genoeg materiaal om mijn lusten op te botvieren.
Om te beginnen heb ik van allemaal kleine lapjes en restjes een 12-strokenrok gemaakt. Een beetje en blij ding, maar heel leuk om te maken. Misschien nog een keer maken met lapjes in dezelfde kleur...
Daarna ben ik doorgegaan met een jurk van een bloemenstof die de Sint mij gebracht heeft. Ik wilde een jurkje maken met een rechte band als bovenstuk en een aangerimpelde rok. Uiteindelijk heb ik daar plooien van gemaakt, want dat is weer eens wat anders. De schouderbandjes zijn van gevlochten stof en om het af te maken heb ik elastiek in de zoom gedaan.

Of ik beide creaties veel ga dragen vraag ik me af, maar volgens mijn lief ben ik ook meer een zen-boeddhist; het gaat me meer om het proces van het maken dan het uiteindelijke resultaat.

Ik heb de smaak te pakken en ben meteen aan het volgende project begonnen, waarbij ik oude fijne gordijnstof vermaak tot een soort omkeerbare sjaal jurk, beter kan ik het niet uitleggen. Een fiks karwij, want de stof rafelt waar je bij staat. Eerst maar eens alles omzomen en dan verder met het in elkaar zetten ervan.
Ondertussen ben ik op internet opzoek gegaan naar leuke DIY sites en gratis patronen, want dat zelf maar wat doen is toch best lastig. Voorlopig heb ik genoeg te maken, want ik vond geweldige dingen. Op burdastyle staan hele leuke gratis patronen, van burda zelf, maar ook geupload door vlijtige naaisters van over de hele wereld en het blog van Nette is ook een echte aanrader.

Ik ben nog wel even bezig!

No comments:

Post a Comment