Wednesday, April 27, 2011

the beautydepartment

Lauren Conrad (dat leuke meisje dat beroemd is geworden zonder iets bijzonders te kunnen, behalve heul Amerikaans zijn in een MTV serie genaamd 'the Hills') is een beautyblog begonnen.
www.thebeautydepartment.com
Een website waar ze haar licht laat schijnen over alles wat beauty is. Wat is er in de mode, wat staat er in de bladen en nog veel belangrijker: hoe doe je het zelf.
Volgens Lauren had ze zelf vroeger toen ze nog een niet beroemd meisje was grote problemen met het namaken van trends uit de tijdschriften, daarom is ze met haar eigen haar en make-up dames dit blog begonnen. Ik ben fan: lekker fris, overzichtelijk, goede tips en gewoon leuk om doorheen te bladeren.
Waar ik meteen enthousiast van werd was haar tip om je nagels in een aflopende kleur te lakken. Alleen te doen voor dames met een uitgebreide collectie nagellak, want je moet 5 potjes hebben die één aflopende kleur zijn...
Dus ik heb al mijn potjes opgesnord (en dat zijn er nogal wat) en ben op papier gaan klooien met de lak om te kijken of het me lukte om een aflopend geheel te creëren. Uiteindelijk lukte het me om een verzameling rood en roze mooi naast elkaar te zetten, uitermate geschikt voor de tenen en een verzameling nude oplopend naar grijs/taupe, erg leuk voor de handen. Het was avond en een beetje schemerig, dus het zag er allemaal optimistisch uit.
De volgende dag echter was ik toch niet meer zo enthousiast, ik voelde me net zo'n kaart die bij de kruidvat hangt waarop je kan kijken welke kleuren er te koop zijn. Niet zo charming.
Bij mijn tenen was het verschil zo miniem dat ik het er lekker op heb laten zitten. Deze week zei een collega na eens goed naar mijn voet getuurd te hebben hoogst verbaasd: 'heb je nou twee kleuren nagellak op je tenen?'. ehhh nee, vijf.
Leuk experiment, niet voor herhaling vatbaar.

No comments:

Post a Comment