Monday, October 18, 2010

inspiratie

Grappig hoe dat werk met inspiratie… Het overkomt je, ineens zie je iets waarvan je denkt; ohhh waarom heb ik dat nou niet bedacht? Zo zag ik op nu.nl dat Bas Kosters een 'shop in shop' heeft geopend bij de bijenkorf. Daarbij stond een foto van en meisje in een super vrolijk gebloemd zomerjurkje dat aan de onderkant voor de helft zwart geverfd was. Alsof iemand het in een emmer textielverf had gehangen. Meestal denk ik bij ontwerpen van Bas Kosters ‘ok… vaagheid kent geen tijd’, maar in dit geval was ik meteen helemaal enthousiast. Helaas is het geen zomer, want anders was ik meteen naar de HEMA of de hennez gesprint voor een bloemetjes jurkje om deze vervolgens in een bak verf te gaan hangen… Het is de perfecte combinatie van stoer en schattig. En het model van het jurkje kan super easy zijn, want door de verf krijgt het vanzelf iets super eigens. Misschien is het in totaal wel een geschikt zelfmaakproject. Een DIY inspired Bas Kosters. En aangezien het deze herfst toch laagjes laagjes laagjes is wat de klok slaat, zou je het misschien nu nog wel kunnen dragen met een lekker warm vest erover. Misschien toch maar even spieken of ik op de lapjesmarkt een leuk stofje kan vinden dat hier dienst voor kan doen én dat ik qua prijs kan verantwoorden in het kader van het zeker nog geldende shopverbod.

Het wordt nog druk deze herfst, want ik heb al een project liggen; het breien van m'n eigen LV damier azur, althans, het tráchten te breien. Vorderingen en drama’s zal ik hier braaf delen.

No comments:

Post a Comment