Wednesday, October 20, 2010

herbruiksel

Dit weekend was ik met mijn zus en lief bij de kringloop. Wat is dat toch geniaal. Lekker snuffelen tussen muffe oude zooi die bij mensen thuis heeft gestaan. De meest afzichtelijke uitgeleefde bankstellen en monsterlijke kabinetkasten staan tussen pareltjes van vondsten.

Mijn zus was opzoek naar huisraad voor het gastenverblijf van mijn oom en tante die in Frankrijk wonen. De kookplaatjes en magnetrons waren niet geheel naar haar smaak, maar er werd zowaar een matching koffiezetapparaat en waterkoker gevonden. Wel even met azijn doorspoelen en alle kalk eruit bikken, maar verder ‘als nieuw’ :)

Ondertussen had mijn lief een oude Yamaha synthesizer gevonden waar hij naar hartenlust op aan het rammen was. ‘Deze wil ik best hebben, het is de meest ingewikkelde synthesizer die er is’. Ok… En ik dacht even te kijken op de afdeling met kleding, maar daar riekte het wel erg naar verkleedkist, de kans op ‘vintage pareltjes’ schatte ik mager in. Maar uiteindelijk vond ik een berg wollen truien die mij deed denken aan de tip uit een handwerk boek dat je hele leuke rokjes kan maken van oude truien. Ik heb er een mooi exemplaar uitgezocht, mijn shopverbod even aan de kant geschoven en €6,50 afgerekend voor een oude trui. Nu heb ik er nóg een knutsel project bij… Ik krijg het druk!

Het gewei is overigens van kunstenaar Rachel Denny, die wel érg creatief is geweest met oude truien...

No comments:

Post a Comment