Friday, October 8, 2010

feestje

Afgelopen dinsdag was het zo ver, voor de tweede keer ging ik een kledingruilfeestje geven. De wijn stond koud, chips en chocolade op tafel en ik had mijn kast door gespit en er twee grote stapels kleding uitgetrokken. De stapel was onderverdeeld in stukken die nog wel leuk waren, maar waar ik echt op uitgekeken was; stukken die mij eigenlijk bij nader inzien niet zo leuk stonden qua model of kleur; en stukken die misschien wel meteen in de zak van max hadden gekund (lees: uitgelubberde oude hennez hemdjes). Een voor een druppelden de vriendinnen met grote plastic zakken binnen. De wijn bleef in de koelkast staan, want iedereen bleek enorme thee cravings te hebben. Na eerst wat gekeuveld te hebben werd alles op een grote berg gegooid en kon het graven beginnen. Sommige dames gingen voortvarend aan de slag en stonden binnen de kortste keren allerhande jurken en shirts te passen. Anderen kletsten nog wat door op de achtergrond en keken met een half oog naar wat er voorbij kwam. Na een half uur graven lagen er toch nog aardig wat kledingstukken en was iedereen het overzicht een beetje kwijt. Dus een vriendin wierp zich op om te midden van de berg één voor één alle kledingstukken aan te prijzen, en er kwamen zowaar nog wat verstopte pareltjes in gedekte kleuren aan het licht. De leftovers pasten samen in één vuilniszak en die gaat naar het goede doel.

Ikzelf heb aan de avond alleen een lichtblauw katoenen gebloemd zomerhemdje van de mango aan overgehouden. Maar dat had ik me eigenlijk ook al een beetje voorgenomen, mijn shopverbod kon ik hier natuurlijk ook wel een beetje doorzetten. Gisteren hoorde ik al van twee mensen dat ze helemaal de blits hadden gemaakt in mijn veelkleurige tuniekje en zwarte jurkje, een andere vriendin had toen ik haar gister zag een gestreepte tuniek van mij aan. Altijd fijn.

No comments:

Post a Comment