Wednesday, August 25, 2010

springpak

De trend is al even gaande, maar bij mij duurt het altijd even, ik ben nauwelijks een zogeheten 'fashion victim'. Maar iets begon me nu toch wel heel erg op te vallen, vooral op de parade werd het me volkomen duidelijk. De jumpsuit is het helemaal. In jeans, donkere jersey of een luchtig katoentje met uitbundige bloemenprint. Altijd fijn als iets in de mode raakt wat er zeer comfortabel uitziet en toen een vriendinnetje van mij in een te gave beige jumpsuit langskwam was ik om. Ik begon na al die inspirerende voorbeelden (het hoeft er helemaal niet uit te zien als een pyama of een overall...) toch wel ernstig de leukigheid in te zien van zo'n jumpsuit, geen jersey variant en ook geen drukke bloemenprint, maar een fijne legergroene of donkerblauwe van katoen leek me wel wat.
Natuurlijk begon ik mijn zoektocht veel te laat, half augustus hangen de winkels vol met de áller laatste restjes sale en de nieuwe najaarscollectie, maar ik ging het stug proberen. Bij de Zara zag ik uiteindelijk een lange donkerblauwe hangen van een beetje flodderige jersey, die ik toch maar ging passen. Met lange pijpen kan ik eigenlijk wel vergeten dacht ik, want dat wordt gegarandeerd hoog water in de polder, maar daar is met een gezellig opgerold pijpje wel een driekwart-mouw aan te passen. Vol goede moed stapte ik het pashokje in, maar het ding slobberde maar wat om mn lijf en maakte me echt te vierkant voor woorden, ook met de opgerolde pijpjes zag het er belachelijk uit. Zó graag wilde ik nou ook weer niet.
Bij de Bijenkorf vond ik uiteindelijk in de állerlaatse restjes sale hoek een korte jeans jumpsuit van miss60 (mijn eerste gedachte; wow! hoe kan dat nou!? lucky me!). M'n lief was niet geheel positief gesteld, het was maar n ordinair ding, maar ik wilde 'm passen! Ik was pas 2 jumpsuits tegen gekomen die dag, dus ordinair of niet, ik ging 't proberen. Wonderwel stond het ding me buitengewoon goed en door de sale was t nu ook nog eens zeer betaalbaar (wie betaalt er dan ook meer dan €100,- voor een kort speelpakje?). Toen ik eens naar de maat keek stond er '27', wat verklaarde dat het pak nog in de salehoek hing. Iedereen die van te voren op het label kijkt denkt 'daar pas ik nooit in' en iedereen die maat 27 heeft zwemt er uit. Gelukkig had ik het ding alleen maar omhoog gehouden en gedacht, daar zou ik wel eens in kunnen passen. Goed voor m'n ego! ;)

No comments:

Post a Comment