Wednesday, August 4, 2010

Regen

Afgelopen zaterdag ging ik naar rockit open air, super leuk, maar het weer voorspelde niet veel goeds. Ik heb al aardig wat verregende festival velden gezien, niet leuk en vooral erg koud. Dus ik had bedacht dat ik even van te voren ging kijken of ik ergens van die wegwerp poncho's kon vinden.
Ooit had ik een super gave regenjas; met een zwart/witte kantprint. Deze heb ik in 2009 meegesleept naar NY zodat ik fashionable door de regen kon paraderen. Natuurlijk ging het helemaal niet regenen en liet ik vervolgens met mijn domme hoofd de jas aan de kapstok hangen toen ik weer naar huis ging...
Zwaar gefrustreerd ben ik opzoek gegaan naar een waardige vervanger. Bij de primark in Londen vond ik een knalroze exemplaar. Helaas niet van dat echte waterdichte tafelzeilspul, maar het kaartje zei dat de jas toch echt waterdicht was. Schijn bedriegt bleek, want na 5 goede regenbuien kon het arme jasje het Hollandse weer niet meer aan.
Bij mijn zoektocht naar de poncho liep ik in de Hema tegen een roze rode gestipte regenjas aan, too cute!! Maar voor meisjes!! Darn, alsof alleen kleine meisjes van vrolijke regenjassen houden. Vol goede moed heb ik gewoon de grootste maat eruit gevist en aangetrokken. Bij de spiegel kreeg ik een compliment, haha. Tijd om af te rekenen.
Nu ben ik weer een happy camper; ik ben weer in het bezit van een vrolijke regenjas. Eigenlijk toch vreemd dat je in NL, een land waar het vét vaak regent haast niet aan een leuke regenjas kan komen. Hmmmm gat in de markt? :)
Maar uiteindelijk kon ik dus geen wegwerp poncho vinden en om nou m'n enorme nieuwe regenjas de hele dag achter me aan te slepen... Gelukkig had de organisatie zelf voorzorgsmaatregelen genomen en stonden er bij de ingang enorme dozen met poncho's klaar om uit te delen. Hoe fijn! En we hebben ze uiteindelijk niet eens gebruikt, schuilen onder een boom is gewoon veel knusser...

No comments:

Post a Comment