Tuesday, August 3, 2010

herfst

De nieuwe collecties beginnen de winkels binnen te kruipen, ookal hopen we met zijn allen nog op bergen zon en zwoele zomeravonden, het shoppen voor het najaar is begonnen en dit hoeft niet alleen. Op internet worden overal tips gegeven over wat het helemaal gaat worden deze herfst, op style.com hebben ze de ideeën van meerdere stylisten, bloggers en modellen over komend seizoen gebundeld.
Hardstikke leuk natuurlijk, maar hoe draagbaar en bovendien betaalbaar zijn deze tips? Ik weet ook wel dat het bedoeld is als inspiratie, je moet bij de hennez iets betaalbaars kopen dat er in de verte op lijkt... Maar toch heb ik het gevoel dat ik er te eigenwijs voor ben. Ik voel een lichte weerstand opkomen als ik die tips zit te bekijken. Ik bepaal toch zeker zelf wel wat ik koop en aantrek. Noujah, dat is dus natuurlijk niet helemaal waar, want je koopt natuurlijk wat in de winkels hangt. Als je helemaal autonoom wil zijn zul je alles zelf moeten gaan maken en dan nóg moet je maar hopen dat je het stofje dat je in gedachte hebt op de lapjesmarkt tegenkomt tenzij je met een weefgetouw in de weer wil voor het echte oergevoel.
Maar terug naar de tips, ik snap niet dat bijna alle schoenen die er tussen staan om te beginnen tórenhoog zijn, daarnaast zijn veel van die onloopbaren ook nog eens een slingback of peeptoe. Ik weet niet wat voor weer het is bij die stylisten in november, maar ik trek lekker dichte schoenen aan als het onder de 10 graden is. Echt normale outfits staan er ook niet veel tussen, veel jurkjes die hier waarschijnlijk de meeste stervelingen een hartverzakking zou opleveren. Ook niet echt bruikbaar voor smalltown utrecht dus. Maar Crystal Renn heeft het begrepen, ik zal nooit een tank van $235 of een grijze hoody van $1665 kopen, maar het ziet er tenminste wel draagbaar uit. Bovendien is zij gewoon vet stoer.

No comments:

Post a Comment