Tuesday, August 17, 2010

heavy knitting

Ik blijf nog even in de handwerkhoek hangen. Ik ben echt een fan van zoals ze dat in het Engels zo leuk zeggen 'heavy knitting'. Heerlijke grof gebreide vesten en sokken... Toen ik voor het eerst bij de Poshsale in NY was heb ik zelfs een grof gebreide legging aangehad, maar dat was net iets teveel van het goede. Ik heb een paar weken terug bij de Only een grof beige vest en een grove bruine jurk gekocht in de super super sale. Ik ben altijd hoogst verbaasd als ik dat soort koopjes tegenkom, ben ik echt de enige die de sale rekken afstruint? Ohja, en mn lief hahaha! die kocht afgelopen weekend bij de Zara een leren jack voor €30,-. We hebben nog even bij de kassa nagevraagd of het wel echt klopte dat de jas van €120,- was afgeprijsd naar €30,-, maar bij de jongen achter de kassa was het licht duidelijk nog niet helemaal aangegaan, want meer dan een mega loom 'uuhhhh... ja.... da's oude collectie... t moet allemaal weg....' kwam er niet uit.
Geeft niks, ik gebruik altijd mijn moeders credo 'voor dat bedrag kun je t zelf niet maken'. En dat geldt dus ook voor breiwerk. Een dood gewone recht toe rechtaan trui moet wel van hele mooie wol gemaakt zijn, wil ik er veel geld voor neerleggen. Er is trouwens een briljante aflevering van de keuringsdienst van waarde over wol. Sowieso een programma dat een aanrader is om te kijken, want ook de zoektocht naar echte kaas op pizza's en hoe mandarijntjes toch zo mooi zonder velletje in de blikjes terecht komen zijn te grappig en shockerend tegelijk.
Maar terug naar 'heavy knitting'. Gelukkig voor mij zijn er dit jaar genoeg designers en winkels die aan mij hebben gedacht, grove wollen zaken in overvloed!
Prada stuurde alle modellen met een wollen haarband de catwalk op,

Super chique, alhoewel ik dit soort banden meestal draag om mn oren warm te houden en ik de vertaling naar mijn dagelijks leven nog niet helemaal zie, behalve dus als 'buiten assecoire'.
Topshop unique showde sokken die ik meteen wil hebben,

Maar wáár zijn die krengen te koop? Op de site van Topshop zelf staat alleen dat het 'unique' concept 'showcases Topshop’s very own design talent to an audience of fashion tastemakers at London Fashion Week each season.' Ja leuk, maar waar ga ik een paar over knee heavy kable knit sokken vinden? Ik heb me al suf gezocht... Maar als je niet uitkijkt kom je op sites waar je eerder de naughty schoolgirl sokken aangemeten krijgt ipv van de warme herfst outdoorsy look. haha.
En Chloe spande de kroon met een jumpsuit waar ik de hele herfst én winter wel in zou willen gaan wonen...

Heerlijk! Maarja, onbetaalbaar, óók zelfgemaakt. Ik wil niet weten hoeveel bolletjes wol je hier voor nodig hebt en als je die dan hebt, hoeveel werk het is om dit ding te breien... Ik moet dan eerder aan volgend jaar herfst denken gok ik.

No comments:

Post a Comment