Thursday, August 5, 2010

frutsel de knutsel

Gisteren had mijn vriendinnetje die ook wel van de knutsel is (die van de tassen) besloten dat het weer hoog tijd was voor een knutsel sessie. Ook deze keer binnen een thema; we gingen diadeems frutselen. Hoe leuk!Bij de zeeman had ze een stel roze diadeempjes gekocht die we eens even aan een goede 2.0 beurt gingen onderwerpen. Alles werd letterlijk uit de kast gehaald, de tafel stond vol met allerhande bakjes en mandjes waar spullen om mee te frutselen uit kwamen. Het mooiste was een klein koffertje met miniscule restjes stof in allerlei blije printjes. En terwijl ik deze rustig ging gladstrijken en ging voorzien van vlieseline, mijmerde mijn vriendin over de kledingstukken die haar moeder ooit van die stofjes had gemaakt, achtereenvolgens voor zichzelf, voor haar en uiteindelijk voor de barbies. De allerlaatste restjes had zij als meisje gekregen om zelf met haar aanslinger naaimachientje te bewerken.
De vondsten uit de manden en doosjes leidde mijn vriendin die voornamelijk bezig was met een trip down memory lane een beetje af van het creatieve proces, maar dat gaf niks. Het had juist wel iets gezelligs. Het is leuk om met spullen te werken waar juist een beetje historie achter zit.
Van de stofjes heb ik uiteindelijk rondjes geknipt en bloemen gemaakt. Erg geslaagd, al zeg ik het zelf. Mijn vriendin was het daar helemaal mee eens, wat leidde tot het vervaardigen van twee diadeempjes met een grote blije stofjes bloem. Er zijn ook nog twee haarbanden gefabriceerd, maar de diadeempjes hebben het grootste gedeelte van de gezellige avond in beslag genomen. Vanmorgen hoorde ik dat mijn vriendin er vrolijk mee naar haar werk is gegaan vandaag, helaas paste de mijne niet echt bij mn outfit, maar ik ben zéker van plan om er binnenkort mee te gaan pronken :)

No comments:

Post a Comment