Friday, August 13, 2010

DIY designer bag

Ik zag toch zo iets gaafs laatst op internet, iemand had designer tassen nagehaakt! Ă“verduidelijk hardstikke nep, maar eigenlijk juist daarom weer meer dan briljant. Helaas ben ik zelf niet helemaal gifted met de brei of haaknaald (ik kan hele lange en grote sjaals zonder patroon breien), maar mijn moeder daarentegen, die zit er zelfs voor op een club. De stich & bitch. Jonge meiden, oudere dames en een paar verdwaalde homo's. Iedere week komen ze samen in de kroeg met hun breiwerkjes en gaan ze zitten leuten over alle gave projecten waar ze mee bezig zijn, maar die te groot of te ingewikkeld zijn om mee te slepen. Want als het te ingewikkeld wordt en het vergt concentratie kan je het beter thuis laten, want er moet wel gekletst worden, maar als het dan af is moet je het zeker weer wel meenemen zodat iedereen je kunstwerk kan bewonderen. Super gezellig, ze gaan zelfs op 'breireis' naar handwerkbeurzen in Londen en Parijs waar ze dan weer andere breifans ontmoeten.





De gehaakte tas is trouwens eigenlijk helemaal van nu, Chanel had het afgelopen seizoen allemaal country achtige spullen (catwalk met hooi en alles...), waaronder een gehaakt tasje! Je hoeft dus niet eens een origineel leren tas na te knutselen, als je een beetje je best doet kun je een 'originele' Chanel nabouwen. Ik wed dat mijn mams na een potje goed turen naar deze foto zo uit kan vogelen welk patroon hier gehaakt is. Of ze het mij kan leren is maar weer de vraag, dus ik gok dat het een gevalletje heel lief aankijken en voor sinterklaas vragen wordt. Ik wil wel een gehaakte lookalike Chanel clutch!


Alhoewel een gebreide Damier Azur lijkt me ook wel wat ;) Dat blokmotiefje zou ik toch zelf moeten kunnen breien zou je haast denken. en dan op de lapjesmarkt een klein lapje leer halen voor de hoekjes en de hengsels... hmmm misschien toch eens aan mn mams vragen of ze me meer kan leren dan alleen sjaals zonder motief.

No comments:

Post a Comment