Wednesday, June 23, 2010

Schouders

Het is leuk om te spotten wat 'hip' gaat worden. Die enorme schouders zag je al van mijlenver aankomen. De vrienden van Balmain maakten het colbert met de voluptueuze schouders volgens mij al ruim een jaar geleden en dit was het hek van de spreekwoordelijke dam voor de schouderpartij. Het werd niet echt doorgezet in de vorm van schoudervullingen, maar in de pofmouw xl, het liefst gecombineerd met de Bretonse streep. Vorig jaar zomer stond ik nog in een Bretonse badplaats met een ouderwetse semi vierkante originele Bretonse trui in m'n handen. Too bad dat ik uiteindelijk er toch voor koos om m terug te leggen, want ik was er nu über hip mee geweest.
Maar om terug te komen op de pofmouw, ook bij deze look (net als bij de legging) valt het te betwijfelen of het een look is die iedereen zo weg draagt. De shirts liggen tegenwoordig ook bij de Hema en zijn dus blijkbaar sociaal geaccepteerd voor iedereen. Maar de pofmouw doet mij in eerste instantie denken aan kleine meisjes in frilly dresses. Het is echt iets voor meisjes, ook omdat die over het algemeen klein/dun zijn en het extra volume op de schouders met veel flair wegdragen.
Van een volwassen vrouw met xl pofmouwen (en matching harembroek) krijg ik toch een beetje de kriebels. Maar misschien komt dat ook gewoon om dat ik deze kledingstukken (inclusief harembroek) nog niet omarmd heb. Spotten wat hip is en jezelf er daadwerkelijk inhijsen zijn echt twee totaal verschillende dingen.

No comments:

Post a Comment