Wednesday, June 23, 2010

Rokjesdag

Vandaag is t voor mij voor t eerst écht rokjesdag. Voor mijn werk moet ik vandaag in den Haag zijn, dus vanmorgen trok ik iets nets uit de kast. Ooit bij een kledingruilfeestje heb ik van een vriendin een chique grijs rokje gekregen dat ze nooit meer aan deed na een traumatische aanvaring met pastasaus en de bleke schrobvlek die daardoor ontstond, maar ik zie daar niks van. Deze gecombineerd met een geruit bloesje is zeer geschikt voor den Haag, maar welke legging trek je daar dan bij aan? Terwijl ik daarover voor de spiegel aan het dubben was sijpelde langzaam het weerbericht binnen dat ik met het afgaan van de wekkerradio ha gehoord: 23 graden... Misschien heb ik wel helemaal geen legging nodig. Wat een openbaring.
Een vriend van me zei laatst ook nog dat hij er van baalde dat vrouwen tegenwoordig óveral een legging onder dragen, ook al vallen de mussen van het dak. En dat terwijl mannen volgens hem zo vreselijk houden van blote benen. Dat advies ter harte nemend pakte ik mijn suède flatjes met enkelband (jaaaa ik heb ze! Leve de sale...) en bekeek m'n look eens in de spiegel. Zeer geschikt voor den haag en ook Martin Bril zou trots op me zijn geweest.

No comments:

Post a Comment