Wednesday, September 23, 2009

markt

oh de zwakte...
Laatst was ik met mijn lief in de Zara alwaar ik voor de lol een paar stiletto's aanpaste. Briljant. Mijn 1.83 rees naar ongekende hoogte door de palen onder mijn voeten.
Nu krijg ik altijd pijn aan mijn voeten van de minste of geringste hak, en erg charmant ziet het er niet uit als ik probeer erop vooruit te komen. Toch was ik geïntrigeerd door de pas-sessie en besloot ik een paar enorme hakken aan te schaffen.
Niet een paar belachelijk dure natuurlijk, eerst maar eens een paar om op te oefenen. Dus ik toog gisteren ondanks mijn onwijze shopverbod (nu echt, want de belastingdienst wil geld van me...) naar de markt om een paar synthetische palen te scoren.
Nu moet je de schoenen op de markt niet onderschatten, jaren geleden heb ik er voor €50 een paar leren cowboyboots gescoord die ik nu na drie vier jaar nog steeds draag. Onverwoestbaar die dingen. Helaas kon ik deze kwaliteitskraam niet zo snel vinden en liep ik tegen meerdere kramen met plastic uggs en en diarree kleurige plastic laarzen aan. Maar het lukte me toch om voor €15 bij een van deze kramen een paar grijze toonbare stiletto's te scoren. Naast deze kraam was overigens een enorme 'mode' kraam waar een man uiterst enthousiast een enorme hoeveelheid nep desigual kleding aan de man aan het brengen was. Nu heb ik zelf twee jaar geleden een desigual rok gekocht toen ik het nog een origineel en vrolijk merk vond. Maar nu iedere 3e moeder in NL zich in een bonte desigual jurk/jas/rok/shirt hijst ben ik er een beetje klaar mee. Het 'lekker gekke' merk met de blije kleurtjes doet me nu een beetje teveel denken aan de lapagayo hype uit de begin jaren 90. Het gros van de Nederlandse vrouwen komt gewoon niet weg met zo'n blije outfit en nu het ook nog voor een fractie van de prijs als ripoff op de markt te krijgen is kunnen we ons voorbereiden op een overstroming van vrouwen in blije kledij.
Enfin. Toen ik de markt afwandelde liep ik (oh verdikkie) toch ineens tegen de goede kraam met de mooie schoenen aan. De kraam bestond voornamelijk uit veel shabbies achtig spul en blauwe laarzen, nu heb ik al blauwe shabbies achtige laarzen dus die hoek kon ik zo overslaan. Maar er stonden ook een paar grijze leren sloblaarsjes met een zeer acceptabel hakje voor maar €50. Zo bruikbaar. zucht. Vorig jaar heb ik in de besparingsmodus nog een paar synthetische grijze laarsjes gekocht, maar oei wat zijn die eigenlijk lelijk. Ineens zag ik het bordje 'u kunt hier ook met pin betalen', ik keek eens even naar de nog steeds draagbare cowboyboots aan mijn voeten en de beslissing viel.
Nu zit ik op kantoor, vrolijk met mijn nieuwe laarsjes. Vandaag wordt er weer salaris gestort, wat maar goed is ook, want de belastingdienst roept...

No comments:

Post a Comment