Wednesday, September 9, 2009

design als medicijn

Het medicijn voor mijn shopverbod dat momenteel het beste werkt is yoox.com. Een website vol designer kleding, schoenen en tassen. Naar mijn mening nog duur overigens, maar het is toch cool om te kijken naar een paar roze lak gucci sneakers. Het mooiste aan deze site is dat je een 'dreambox' kan maken. Een soort pre-winkelmandje waarje de spullen verzamelt die je gaaf/mooi/bijzonder vind. Of je ze uiteindelijk aanschaft is een heel apart hoofdstuk. Je kunt je vondsten 'raten' hoe graag je ze wil hebben (1 tot 5 sterren) en van commentaar voorzien. Ook geeft de dreambox heel handig aan als er van je geliefde product nog maar 1 over is en het dus echt tijd wordt om je slag te slaan mocht je écht willen. Je kan je dreambox delen, zo kan je lief zien wat je mooi vindt (hint!) maar je kan ook wat makkelijker die ene gave tas laten zien zonder dat iemand zich suf zoekt tussen de letterlijk honderden spullen die op de site te koop zijn.
Op yoox kan ik best lang (pompidom, vul maar in hoe lang) rond speuren naar mooie tassen en jurken. Vooral de tassen trekken mijn aandacht. Ook omdat ik me afvraag waarom ook eenvoudige (zeg maar saaie) tassen ins hemels naam €450,- moeten kosten. Maar er staan ook juweeltjes tussen, tassen waar ik het label 'als ik later groot ben' aan hang.
Schoenen zijn dan weer niet mijn ding, terwijl er ook echt louboutins te vinden zijn op yoox. Killer heels zijn sowieso niet mijn cup of tea, ik kan er ten eerste niet op staan, laat stáán lopen. Bovendien heb ik het met 1.83m niet perse nodig. En het gros van de schoenen op yoox heeft een hak, ik kan gerust zeggen een hoge hak. Er staan overigens wel hele gave gympen op yoox (roze gucci's onder andere). Schoenen op internet blijven in mijn opinie gewoon een beetje eng, de ene 40 is de andere niet en schoenen kunnen verbazend ruk zitten. Passen is dus eigenlijk wel belangrijk, maar gelukkig mag je alles terug sturen.
Jeans is net zoiets, dat is toch spannend. Als je in de 'gewone' winkel een spijkerbroek gaat kopen pas je er al 20 voor je er een koopt, dus hoe zie je nou op internet dat het goed zal zitten?
Maar ach, waar maak ik me druk over, voorlopig vul ik vrolijk mijn dreambox die ik toch niet afreken. Lekker nep winkelen. Momenteel mijn favoriet: stylisch zwarte armani fles voor mijn neefje a €80,-

1 comment:

  1. Ja, de Dreambox. Digitaal windowshoppen was nog nooit zo leuk! Overigens props voor je toffe blog lief! Kan menig glimlach niet onderdrukken en het levert mooi pauzemateriaal voor de studie op. X!

    ReplyDelete