Wednesday, September 9, 2009

casual of werkoutfit...

Daar zit ik dan, lekker handig met de teckel van mijn mams op schoot achter de laptop. Zij zit in Londen, ik niet. Ik dacht dat ze een weekend zou gaan, maar dat bleek een week te zijn... Zus met baby is geen optie, dus ik heb een week een hond te logeren in mijn mega hond-on-proofe huis. Gelukkig typt het heerlijk met een hond op schoot... Die overigens gewoon naar buiten wil kijken heb ik zojuist ontdekt.
Met een beetje geluk zit ik overigens heel binnenkort wel in Londen voor m'n werk en heb ik misschien tijd om de bargain hunting gids voor Londen die ik van mijn lief heb gekregen in gebruik nemen. Speaking of work, vandaag was ik in Den Haag voor een vergadering. En als je toch in Den Haag bent moet je even langs de Zara, want die hebben we niet in Utrecht (why!?). Het fijnste van de Zara zijn misschien nog wel de broeken, die zijn namelijk lang, heel lang. En dat is fijn voor de stelten van mij. Een rondje Zara levert altijd een arm vol hangers op met bijzondere vondsten die je toch even aan moet passen. Een lichtgrijze broek, donkere skinnyjeans, gek grijs rokje dat ook als top kan, beige bewerkte wollen trui/jurk en nog iets wat me niet meer te binnen schiet. Het leuke van bijzondere vondsten is dat de kans erg groot is dat het volkomen belachelijk staat. Dit was ook voor de meeste kledingstukken het geval, dus alles is braaf terug de winkel in gegaan. De trui/jurk was een uit de kluiten gewassen jurk voor een 4 jarige en de rok/top was in de uitverkoop met een reden zeg maar. Ik overtuigde mezelf ervan dat ik al een donkere skinnyjeans heb, de licht grijze broek stond super, maar wanneer moet ik die nou aan. Ik werk niet op een plek waar dat nodig is, dus een beetje zonde om te investeren in 'kantoorkledij'.
Dat is ook zoiets: als ik naar Den Haag ga voor een vergadering probeer ik daarna te lunchen met een vriendin die bij financiën werkt. Die komt dan tot in de puntjes verzorgd aanzetten, ze zegt dat er commentaar wordt geleverd als collega's vinden dat je er niet 'netjes' genoeg uitziet. Iedereen bij financiën loopt strak in het pak. Nou, dan moet je naar OCW gaan, daar leeft voornamelijk bij de oudere generatie het gedachtengoed dat corduroy nog steeds de gaafste stof is die er bestaat en het liefst in een ondefinieerbare kleur bruin. De rest loopt er overigens acceptabel bij, maar strak in het pak is het niet te noemen. Casual friday is eigenlijk een soort 'groundhogday' bij OCW en dat is eigenlijk wel zo relaxed.
Bij mij opkantoor werken voornamelijk jonge meiden die hun best doen om er leuk uit te zien en gelukkig mogen we aan wat we willen. Spijkerbroeken en T-shirts worden in overvloede gedragen. Voor mij dus geen dubbele kledingkast met casual en werk, maar als ik naar het ministerie ga probeer ik wel iets semi netjes aan te trekken. Vergeleken bij mijn 'financiën' vriendinnetje ben ik dan nog steeds zwaar underdressed, ik ben benieuwd wat haar collega's daarover te zeggen hebben...

No comments:

Post a Comment