Tuesday, August 25, 2009

weekend naar zee

Afgelopen vrijdag vertrok ik voor een lang weekend naar zee met mijn lief. Donderdag avond zou ik alvast zijn kant op gaan om van daaruit te vertrekken, dus ik moest alvast even inpakken. Nu was het zo dat mijn zus op dat moment beviel van mijn eerste neefje. Wat resulteerde in een warhoofd en een koffer vol shirts met lange mouwen en geen bikini.
Soms gebeuren dat soort dingen. Dan denk je dat je alles hebt, maar uiteindelijk kijk je in je koffer en denk je: op welk moment dacht ik dat dit handig was om mee te nemen... Zo dus ook dit weekend. Ga je naar zee zonder bikini.
Ik had de ijdele hoop opgevat om in het kneuterige dorp waar we verbleven een enigszins acceptabele bikini te scoren. Pech voor het shopverbod, je moet toch iets aan op het strand. Helaas waren de toch nog best hippe winkels al volledig overgegaan op de komende herfst/winter collectie en was mijn 'bikini-scoor project' volkomen kansloos.
Er zat niet veel anders op dan het te doen met de spullen die we bij ons hadden. Toch leuk om te bemerken dat ik geïnspireerd genoeg ben om iets te fabriceren. De eerste dag heb ik heel fijn het lila shirt van lief diagonaal uitgelubberd als omgknoopte strapless top en de volgende dag toch maar mn eigen roze tricot sjaal meegenomen naar het strand om om te knopen. Die bikini was dus uiteindelijk nergens voor nodig. Wel moet ik er bij zeggen dat ik alleen maar op een strandbedje heb gelegen en me niet in de golven heb gewaagd. ja, met m'n tenen...
Creatief zijn is dus ook een oplossing als je geen geld mag uitgeven.

Toch spiek ik stiekum steeds op www.onlinemerkkleding.nl/shop/product_info.php?cPath=21_66&products_id=7412 om te kijken of dat ene grappige miss sixty jurkje voor maar €18 nog niet verkocht is... niet duur, maar ook zo niet nodig.
Trouwens, shoppen binnen een seizoen vind ik echt niet boeiend. Kijk, er komt een moment dat dingen echt niet meer kunnen en sommige dingen moet je binnen het seizoen kopen mocht je ze echt willen hebben, anders zijn ze weg. Maar niets zo heerlijk als het struinen tussen mooie goedkope kleren van een paar seizoenen geleden. Online of live.

No comments:

Post a Comment