Wednesday, August 26, 2009

hip?

Je hebt fashionista's, fashionvictims, spotters en ander soortige vooruitstrevende mode mensen. Ik hoor daar niet echt bij. Door mijn vrienden word ik over het algemeen bestempeld als enorm hip, maar dat valt volgens mij ontzettend mee. Zij zijn van de spijkerbroek/zwarte broek met shirt/polo beweging en daar steekt bijna iedereen hip bij af...
Ik zal de laatste zijn die een absurd bedrag neertelt voor een paar schoenen omdat de hele wereld heeft bedacht dat ze hip zijn. Ik bewandel mijn eigen pad en bepaal zelf wel of ik ergens veel of weinig geld aan wil uitgeven. Aan 'neppers' doe ik trouwens niet. Als je iets wil, moet je het goed doen en niet met een plastic afbladderende replica zonder voetbed gaan lopen.
Toch heb ik wel een aardige neus voor wat hip gaat worden. Of wat door de fashionvictims al is ontdekt, maar nog niet helemaal door het grote publiek is omarmd. Vorig jaar heb ik me suf gezocht naar een paar (leuke) birki's (en uiteindelijk ook gevonden) terwijl ze nu echt op iedere straathoek liggen en volgens mij ook duurder zijn geworden. En al aardig wat jaren geleden had ik besloten dat ik een paar Uggs wilde. Net toen het een beetje in een lowtide zat met de lompe schaapschoen. Bijna iedereen verklaarde me voor gek, want jaaa die zijn toch hardstikke uit? en bovendien lelijk, werd er vaak ook toegevoegd. Maar ik had er schijt aan. Op dat moment had ik er geld voor en ik had gewoon zin om ze te kopen. Een pracht paar mosgroene cargo's met zakje op de zijkant werden mijn trotse bezit. Het werkte op de lachspieren van velen, maar ik voelde me er prima in. Nu ze weer helemaal terug zijn en mij geliefde groene laarzen toch wel een beetje afgetrapt raakten heb ik vorig jaar een paar donkerbruine baroques gekocht. Wél uggs, maar niet degene die iedereen aan heeft. Ik wil niet dood gevonden worden met een paar chestnuts aan m'n voeten...
Zit net te denken dat mijn outfit van vandaag bestaat uit een Diesel catsuit en een replay jurkje beide van onlinemerkkleding.nl, een brede suède riem van de 3 dwaze dagen en een bolero van de Hema. Bij elkaar heeft het max €70,- gekost, hoe budget wil je het hebben :)
Volgens mijn lief heb ik het talent mijn arm in een in een berg kleding (zoals bij de zara in de uitverkoop) te steken en er in een beweging iets leuks in de juiste maat uit te trekken. Het leukste vind ik het nog als het er een beetje vreemd uit ziet, dat je je afvraagt wat het is en hoe het valt. Als je dan uitgevonden hebt hoe het aanmoet staat het 9 van de 10 keer volkomen belachelijk, maar je kan ook voor de gaafste verassingen komen te staan. Zo kun je voor weinig geld de leukste dingen aanschaffen. Mijn collega zei laatst: 'Ik ga nooit meer shopen in de uitverkoop, want ik koop dan toch uiteindelijk altijd iets van de nieuwe collectie'. Daar snap ik nou niks van, bargain hunting is juist het allerleukste wat er is.

No comments:

Post a Comment